יום שלישי, 5 בינואר 2010

סכנה קיומית!

תראו, זה לא סוד שאני דאגנית כרונית ורואת שחורות, אבל לאחרונה הדאגות שלי הגיעו לממדים לאומיים. אם רוב הזמן אני חרדה לבני משפחתי, בריאותם, פרנסתם, חיי האהבה שלהם ומה לא, בתקופה האחרונה אני מודאגת במיוחד מהעובדה שיש כל מיני קולות שהתחילו לומר בקול רם ועל גבי העתונים, שלישראל לא נשקפת סכנה קיומית.
אותם אנשים עושים חישובים סטטיסטים וטוענים שיתכן שפצצה גרעינית אירנית תחסל איזה 200 אלף בני אדם באזור המרכז, לפני שישראל תגיב. לדבריהם, מספר כזה של נספים ואפילו יותר, עדיין, לא נחשב לסכנה קיומית!
אני מניחה שאותם חכמים גם סידרו לבני משפחתם דירה ועבודה בחו"ל והם אלה שיארגנו את ימי הזכרון והאבל של אותם אלה שנשארו מאחור...    
אבל האמת, אני מסכימה איתם. כי מהי ה"סכנה האירנית" לעומת רשימת הסכנות הקיומיות הבאות:

סכנה קיומית היא העובדה שילדינו לא יכולים לשחק בחצר, כמו פעם, ללא סכנה שאיזה פסיכופט או פדופיל, שמוגן ע"י החוק, יעשה להם משהו רע.

סכנה קיומית היא מערכת החינוך הכושלת, שהצליחה להגיע למקומות האחרונים במבחנים בין לאומיים.

סכנה קיומית הם הפערים הכלכליים והחברתיים במדינתנו, גם פה הצלחנו להגיע למקום ראשון בעולם המערבי.

סכנה קיומית היא השחיתות שפשה אצל מנהיגנו שהסיבה היחידה שמובילה אותם לפוליטיקה היא לסדר להם ולבני משפחתם, ג'ובים, הטבות וכסף.

סכנה קיומית היא העובדה שבקרבנו חיים  כ 300 אלף עובדים זרים שלא רוצים לחזור לארצם.

סכנה קיומית היא הגבולות הפרוצים בגבול מצרים שם עוברים מאות ואלפים של פליטים, סמים ומשלוחי נשים לזנות.

סכנה קיומית הוא האלכוהול בצרוף הורמונים / סמים.

סכנה קיומית היא העובדה, שאלה האחראים על המשאבים הלאומיים שלנו עושים בהם כאילו היו רכושם הפרטי.

סכנה קיומית היא העובדה שצעירים עובדים היום בתנאי עבדות עד 10 בלילה בשבתות ובחגים וכמעט לא מבלים עם משפחותיהם, רק בשביל שלבעלי הממון וההמון יהיה כייף ללכת בשבת לקניונים.

סכנה קיומית היא העובדה שבנגב מתקיימת בנייה פרועה, בלתי חוקית  ואיש לא עושה כלום, ולא אוכף חוקים.
סכנה קיומית שחלומם של אנשי הפריפריה לעזוב את יישוביהם ולחיות בתל אביב.

סכנה קיומית היא העובדה שלעשרים אחוז מתושבי מדינת ישראל יש רשות לשאת 10 נשים, להוליד 50 ילדים או יותר, ועוד לקבל עבור כולם קצבת ביטוח לאומי!

סכנה קיומית היא העובדה שיש כאלה שמייחלים לסגור את ערוצי השידור הציבוריים ולהישאר עם "האח הגדול" "הישרדות" ופרסומות.

סכנה קיומית היא העובדה שמרעילים אותנו עם קרינה, כימיקלים, רעלים וזיהום אויר.
ועם הסכנות הקיומיות האלה, כשאני חושבת על הפצצה האירנית אני ממש נרגעת, וחושבת, שמוטב שתבוא. וכמה שיותר מהר!


תגובה 1:

  1. עצמונה-כל מילה ב"סלע".אני מזדהה עם כל תג ופסיק,גם בשורות הנפלאות על ערב הנוסטלגיה על אלתרמן.אכן הסכנה האירנית היא בהחלט משנית למציאות בארץ ההולכת ומתדרדרת מיום ליום.
    מי שסבור שכך מתנהלת מדינה נורמלית,והפתרון הוא לא לראות חדשות ולא לקרוא עתונים-הוא בעיני התוצאה של המציאות החדשה הזו,כי הוא כבר לא מכיר מציאות אחרת-ובעיניו זה הכי טבעי בעולם.-וזו הסכנה האמיתית בעיני.
    מציאות שבה "דרך רשעים צליחה"ו"צדיק ורע לו ורשע וטוב לו"לא תוכל להתקיים לאורך זמן ותביא להתפוררות כל המערכת הקרויה"מדינת ישראל".

    אני מאד נהנה מהכתיבה שלך:היא מצחיקה,מרתקת ומרגשת.

    השבמחק