יום חמישי, 26 בנובמבר 2009

מילון מושגים מהעולם האינטרנטי

אף פעם לא הייתי טכנופובית, וגם לא חששתי שאם אלחץ על איזה כפתור לא נכון, הטלוויזיה תישרף. למחשב התחברתי די בקלות, אם כי השימושים שעשיתי הצטמצמו למה מה שמלמדים בחוג מחשבים במתנ"ס. כשהחלטתי לפתוח בלוג, הוצפתי במונחים חדשים שלרגע בלבלו אותי. לא אני שאבהל. אז התחלתי ללמוד אותם אחד אחד (ברשת יש הסבר לכל דבר.)
אני מניחה שלחלקכם לא יזיק להיעזר במילון המונחים האינטרנטי שכתבתי. (ההגדרות לא נלקחו מהויקיפדיה, והן על אחריותי בלבד.)
רשת – אותם חוטים בלתי נראים, שמחברים את כל המחשבים בעולם. גם את אלוהים אי אפשר לראות.
ככה גם הרשת.
עולם וירטואלי – נוצר במיוחד עבורי ועבור כמוני, שיש להם פחד טיסה וגועל מרכבות של עולם שלישי. במקום לטוס באמת, הם נכנסים google earth ומגיעים לכל העולם. למשל, נוחתים על מגדל אייפל ואפילו יכולים לשוטט ב"לובר" בלי לקנות כרטיס. והכי חשוב, בלי להוציא גרוש
בלוג – יומן אישי שכל מצורע וזב חוטם יכול לכתוב ולהעלות אותו לרשת. יש מיליוני בלוגים שמתרוצצים בעולם הוירטואלי ואת רובם כמובן אף אחד לא קורא.
פוסט – זו אותה יצירת מופת שהכותב מעלה בבלוג שלו, ככל שהיא קצרה יותר - טוב יותר.
פורום – מוסד וירטואלי ברשת שמאפשר לך להביע את דעתך ולשאול שאלות. היום כבר לא צריך ללכת לרופאים, אם יש איזה מחוש לא מוגדר, אפשר להיכנס לפורם בריאות, מחלות, וכד' לקבל הסבר מהמומחה שיושב בקצה הרשת. אפשר לשאול אותם גם באמצע הלילה בלי להיחשב לחצופים.
טוקבק - אלה אותן תגובות שנכתבות מתחת לכל כתבה. המצאה של יהודים. מתוך הצורך הקיומי להגיב על כל דבר. לחלק מהאנשים זו סובלימציה להוצאת האגרסיות שלהם. לרוב הטוקבקיטים יש שגיאות כתיב, כאילו לא בקרו מעולם בבית הספר.
עובדיהיי טק  – ידוע שעובדי הי טק עובדים כמעט סביב לשעון. אל תאמינו, רובם עסוקים בלשוטט באינטרנוט, קוראים וכותבים בלוגים ומטיילים עם "גוגל" בעולם. הם פשוט לא רוצים לחזור הביתה.
רמאים ברשת – קניתם פעם משהו במחיר "דמי משלוח בלבד" מהחוברות שמחלקים עם העיתון?. אני פעם קניתי מיקסר יד במבצע כזה, שהסתבר שהוא עובד רק על בטריות, שהן יותר יקרות מחמישה מיקסרים רגילים. ראו הוזהרתם!!
סייבר ספייס – זה המקום שבו אני נמצאת לאחרונה רוב הזמן . מסתפקת בטרנינג ונעלי בית אבל נמצאת בכל העולם ומקיימת חיי תרבות וחברה עשירים. אני בכלל מתפלאת שעוד רואים אנשים מסתובבים ברחובות

תגובה 1:

  1. הי עצמונה,

    פוסטים נחמדים מאוד, כן ירבו.

    חן חן ובהצלחה

    השבמחק