יום שישי, 9 בספטמבר 2011

לאן לקח אותי הדודל של גוגל

בעקבות הדודל המקסים של פרדי מרקורי, סחף אותי מנוע החיפוש הרחק בנבכי הרשת והתגלו לי כמה דברים מעניינים.
למשל, הידעתם כי מי שעיצבה את הסמל האלמותי של גוגל היא המעצבת הישראלית (כבר לא פה) רות קידר? לפני אלף שנה היא התבקשה ע"י מייסדי גוגל, לארי פייג' וסרגיי ברין, לעצב את הסמל לחברת הסטאראפ החדשה שהקימו. היא קבלה שכר נאות על העיצוב, אך אז לא העלתה בדעתה לדרוש זכויות או תמלוגים או מניות.
השאר היסטוריה.
(אגב, סטודנטית אחרת לעיצוב, קרולין דוידסון, עיצבה את הסמל  המפורסם של נייקי , תמורת 35 דולר... )
הידעתם כי השם גוגל הוא בעצם שיבוש של המילה googol, שמשמעותו במתמטיקה 10 בחזקת 100 (או אחד שאחריו 100 אפסים) . אני בקושי התרוממתי מהאפס במתמטיקה, אך גם מי שחלש  במתמטיקה,  כנראה יבין את המשמעות והקשר למנוע החיפוש המפורסם.
ואם נחזור לדודלים, בדודל הראשון הם שלבו בלוגו של גוגל, את סמל פסטיבל האיש הבוער האיש הבוער ,  כרמז, שאם השרתים יקרסו, תדעו איפה מבלים האחראים עליהם...
עם הזמן, עוצבו דודלים בדרך כלל לציון ימי עצמאות של מדינות, וחגים מרכזיים, אך רבים מהם עוצבו כמחוות לאישים שהשפיעו על התרבות והמדע העולמיים, ואירועים שנבחרו ע"י אנשי גוגל, כמו 50 שנה להמצאת ה"לגו", או ציון מאה לספרו של וואלס "מלחמת העולמות", אירועים ואישים שבדרך כלל לא לומדים עליהם בבתי ספר, אך קשורים לחיי כל אחד מאיתנו באופן כל שהוא.
מעצבי גוגל, לא מתחשבים בספרי הלימוד של בתי הספר שמלמדים את ההיסטוריה דרך העיניים של המצביאים והפוליטיקאים.
מעצבי גוגל, במחוות המקסימות שלהם, הצליחו להכניס לסדר היום העולמי אירועים שלא בטוח שתמצאו אותם בעיתונים של אותו יום.
ואם יש לכם איזו שעה לשרוף, או לשבת עם הנכדים שלכם ולחבר בין העולמות שלכם ושלהם, אתם מוזמנים להיכנס לאתר הרשמי של הדודלים של גוגל. כל הדודלים של גוגל
וכל פעם אני מגלה, שדברים שנראים לא חשובים, יכולים בהחלט להיות מעניינים


 ה1 בספטמבר, יום לימודים ראשון

50 שנה ל"לגו"


30 שנה להמצאת הפאקמן
אם תלחצו על הקישורהדודל של פאקמן 
תוכלו לשחק בתוך הדודל 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה