יום שישי, 23 באפריל 2010

מי לקח את העבודה שלי???

הלו, את שם, הסטודנטית מהתשדיר, מחפשת עבודה ומרגישה שהעובדים הזרים דוחקים אותך??? אני מחכה לך!

הלו, אתה הצבעי שמתלונן בתשדירי השרות, גם לך אני מחכה!

וכמובן גם לך עוזרת הבית.

לפני למעלה מעשר שנים, כשאבי חלה והיה זקוק לעזרה, חיפשנו מישהו שיבוא ויעזור לאמא. כמובן שהעדפנו עובדים ישראליים וכך התחיל מיצעד המטפלים.

הראשונה, הגיעה פנסונרית צעירה לעזור לאימא אבל מיד הגדירה את עבודתה כ"משמשת חברה לחולה", היא ישבה וניסתה לפטפט עם אבא בעוד אמא הגישה לה קפה ועוגה.

אחריה הגיע מטפל שניגן לו במפוחית וטייל איתו למכולת, ואמא נשארה לבד, מסייעת לו להתרחץ ולהתלבש. אחריו הגיעה עוד פרימדונה ישראלית שהציבה תנאים, שהפכו את אמא כמעט למטפלת שלה. בסופו של דבר הגיעה לינדה, המלאכית הפיליפינית, שהפכה במהרה לבת בית, העתירה על אבא טיפול ומסירות עד יום מותו. כמובן שגם מצידנו הקפדנו להעניק לה את כל זכויותיה והרבה מעבר לכך, אינני מאמינה שאיזה אישה ישראלית היתה מתחלפת עמה, אם כי משכורתה היתה גבוהה מזו של ילדי שסיימו את לימודיהם האקדמיים.

חפשנו סטודנטית שתישן אצל אמא תמורת מגורים. כל המועמדות התלהבו מרעיון המגורים אך מיד הבהירו כי בלילה של חמישי הן נוסעות, בלילה של ראשון הן לא חוזרות, בלילה של שלישי הן לומדות וביום רביעי?  כן ביום רביעי הן פנויות....

על עוזרת בית אני כבר לא מדברת, אינני מרבה להעסיק עוזרות, אך בשעה שאני זקוקה לאחת כזו, זה כמו לחפש מנתח מוח מומחה.

אז שלא יבלבלו לי את המוח! הישראלים לא אוהבים לעבוד! כולם צריכים לסיים בגרות למרות שחלק מהם רק "מחממים את הכיסאות", כמו שהמנהל המיתולוגי שלנו, טוביאש, היה אומר, לפני שהמציאו את הביטוי "פוליטיק קורקט".

במקום להפוך לבעלי מקצוע מיומנים ומקצועיים שגאים בעבודתם גם ללא "בגרות", הם מסיימים תיכון וחלקם הופך למאכרים וחאפרים, בגלל כשלי מערכת החינוך שלנו.

אני פוגשת לא מעט צעירים שעוברים קורסים ב"שוק ההון", כולם חולמים על עבודה בבתי השקעות ובבורסה. וחולמים להפוך מנכ"לים ודירקטורים.

רבק! תגידו השתגעתם?

אז עד שהמשיח יבוא וכולנו נתחיל לעבוד, אנחנו מייצרים המון מקומות עבודה של "לופט גישפעטן" . ואת העבודה האמיתית עושים לנו העובדים הזרים!

אז אתם שם, ממציאי התשדירים,  איך אתם נקראים היום? -ארט דירקטור, קופי רייטר, סופרוייזר,  קריאטיבס - תפסיקו לבלבל לנו את המוח! תתחילו לעבוד!

6 תגובות:

  1. מסכים עם כל מילה. וחבל שבתי הספר המקצועיים נכחדו לטובת מסלולי בגרות בכל מחיר.
    אבל את יודעת מה הבעיה? כדי להרוויח כסף אין ברירה אלא לעבוד באותן עבודות מומצאות שהזכרת, עבודות לא יצרניות. כי רק שם יש משכורות שמאפשרות להתקיים בצורה סבירה. הבלוף הזה מצליח לקיים לא מעט אנשים. בתחתית הסולם נמצאות העבודות האמיתיות והתורמות.

    השבמחק
  2. צריך לאמץ את המודל של שוויץ!
    הרבה בתי ספר מקצועיים על רמה גבוהה ורלוונטים לשוק העבודה. (כוללל לימודים טכנולוגים גבוהים, ועד בתי ספר למנקי ארובות) רק 25 אחוז הולכים ללימודים עיונים גבוהים.
    התוצאה, מדינה שמכבדת עבודה. גם העבודות הפשוטות מאופינות במקצועיות גבוהה, משכורות שמכבדות את העובדים, ומיעוט עובדים זרים.

    השבמחק
  3. את כל כך צודקת!
    זה נראה שבעולם הפרסום מנסים ליצור פה מציאות חדשה, אבל תכלס,
    סביב שולחן אחר בממשלה הם כנראה לא רואים את התשדירים האלה
    הם שם למעלה יוצרים את המציאות האמיתית המעוותת.
    יש עבודה?

    השבמחק
  4. צופה בטלויזיה1 במאי 2010 בשעה 0:29

    משהו ב"ארץ נהדרת" קרא את הבלג שלך!
    ראית אתמול בלילה את הצעיר ה"מובטל"????

    השבמחק
  5. כן כן,
    והייתי גאה שהתשדיר הזה "הצחיק" עוד כמה אנשים...

    השבמחק
  6. טוב שהפנית אותי לפוסט הזה. מה זה הזדהיתי.ואת כותבת מאוד יפה, כיף לקרוא

    השבמחק