יום שלישי, 8 בדצמבר 2009

קרובים, קרובים.


You - your father- his father – his brother -  his son - his daughter – her son – his son

הבנתם את זה ???
אם אתה מנוי על אתר הגנאולוגיה "ג'ני" , אתה בטח מבין את שפת הסתרים הזו, וקרוב לוודאי שכבר חסמת את המיילים המשוגרים משם.
קצת מאוחר מדי, כשאבא  בקושי יכול היה להנהן בראש וכל אחיו היו כבר בעולם האמת, נתקפתי בצורך לתעד את שורשי משפחתנו. האתר "ג'ני" נתן בידי כלים לבניית עץ משפחתי ואני החלתי לצרף פיסה לפיסה ושחזרתי את  רשימת בני המשפחה בעשרת הדורות האחרונים.
בעזרת פלאי האינטרנט צץ לעזרתי קרוב משפחה מגולת טקסס, שניזכר כי אחד מבניו של סבא רבא שלו עלה כחלוץ לפלשתינה בסוף המאה ה19 . בזרועות פתוחות ודמעות בעיניים התחבקנו באופן וירטואלי, וסוף סוף איחדנו את המשפחה כולה. השמחה פצחה באתר וכל הפנסיונרים המשועממים במשפחה צרפו את הכלות והחתנים שלהם, נכדיהם והוריהם, שצרפו את בני משפחתם מכל הצדדים. בקיצור ה"גרוייסה משפוח'ה", שמונה היום כ- 8000 גברים נשים וטף!
בשיטוט באתר המשפחתי מצאתי בת דודה מקרבה רביעית הנשואה למוחמד בסרי לנקה, בן דוד מדרגה חמישית שנשוי לבתו של הרבי מגור בני יורק,  ובני דודים מדרגה שישית שהפכו להינדים וחיים באשרם ברישיקש.  
על מנת לחזק את הקשר המשפחתי שולח האתר לכל בני המשפחה תזכורות על ימי ההולדת של קרוביהם, ימי נישואין, ימי זכרון ועוד. וכך תיבות המייל של השבט כולו מתמלאות יום יום בתזכורות ימי ההולדת של הקרובים העלומים הללו, מציעה להם ל"קנות" זרי פרחים וירטואליים, או לחלופין עוגות או לבבות ורודים, וכמובן מסבירה לנו בכותרת ההודעה את מהות הקשר המשפחתי בינינו. מה שמחזיר אותי לכותרת הפוסט.
בתחילה ברכו אותי בני משפחתי על היוזמה לחיפוש הקרובים ואף התגאו באבי אבותינו "הבעל שם טוב" שמככב בראש האילן, בני המשפחה שלומדים בכתה ז' נזכרו בי כאשר נדרשים לכתוב עבודת "שורשים".
אך ככל שהעץ גדל ועמו ההודעות שסותמות לכולם את תיבות הדואר שלהם, שמתי לב שרבים החלו להתחמק ממני, כמעט כולם עברו לחגוג את השמחות שלהם ב"חוג המשפחה המצומצם" ונמנעים להזמין אותי שמא אזכיר להם את שובל הקרובים. חלק מקרובי קוראים לי הדודה ג'ני, ומגחכים. וחלק מהצעירים  הקים את ארגון "דור ללא עבר". 
אבל כאשר הם מתכננים את הטיול לדרום אמריקה או למזרח, כולם מבקשים ממני לחפש איזה קרוב משפחה שישמח לארח את הצאצא החמוד של הסבא רבא פרל, שהיגיע לפני 100 שנה לפלשתינה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה