יום שני, 12 בדצמבר 2011

הכבלים האמיתיים של הנשים

בכל פעם שהעזר שלי  מרים את תיק היד שלי הוא משתאה מדוע הוא כה כבד. 
אבל כולם יודעים, שבתיק שלי אפשר למצוא את כל מה שצריך אילו הלכתם לאיבוד במדבר, או חלילה אם תפרוץ מלחמה.
יש בו מפתחות, סלולרי, משקפיים לשמש ומשקפיים לקריאה,  וארנק גדול עם כל הכרטיסים שאספתי בימי חיי, הרי לעולם אי אפשר לדעת מתי אדרש לשלוף למשל את כרטיס חברותי בתנועת הצופים,  ויש בו ארנק לכסף קטן לשימוש שוטף. יש בו תיק איפור, שאמנם איפור אין בו, אבל יש בו כמה אקמולים, וטיפות עיניים, וקרם ידיים, וקרם הגנה מהשמש, ושפתון צבעוני ושפתון ליובש, וג׳ל אלכוהול לחיטוי הידיים, וכיסויי אסלה, ועניינים היגיינים לאישה, וכלי תפירה באריזה מינייטורית, על כל צרה שלא תבוא, ומסרק כמובן.
ויש בו כלי כתיבה, ויומן, וספר טלפונים ומצלמה, כי מי יוצא מהבית בלי מצלמה בימינו, ואיך אפשר בלי בקבוק קטן של מים. אני מניחה שיש עוד כמה חפצים חיוניים ששכחתי מקיומם וטבעו במצולות תיקי.
בקיצור, לפחות ארבעה ק״ג של ציוד חיוני, ששום אישה ממוצעת לא מעיזה לצאת מהבית בלעדיו.   
בזמן האחרון, אני שוקלת להחליף את תיק היד שלי בעגלה עם גלגלים. לא, אני לא מתכוונת לנסוע לטיול בעולם, אבל כל נסיעה לנכדים, דורשת לוגיסטיקה לא פשוטה.
בנוסף ל״משלוחה״, שבדרך כלל נארז בצידנית קטנה, אני כבר לא מסוגלת לעזוב את הבית ללא תחנת התקשורת הניידת שלי. לציוד החיוני התווסף גם האייפד, וזוג אוזניות משובחות ודי גדולות כי הקטנות האלה שנכנסות לאוזניים ממש מציקות. ואני לא שוכחת לדחוף גם את הmp3, כי שם השירים הכי שוים, ועל המצלמה אי אפשר לוותר כי התמונות של האייפד לא משהו. וזה עוד לא הסוף כי לכל מכשיר יש גם ציוד נילווה: מטען לסלולרי, כבל לאייפד, מטען למצלמה, ועוד כמה בטריות קטנות, שיהיה. 
בקיצור לאישה המודרנית והמשוחררת של ימינו, בנוסף לעול הקריירה , הבית , הילדים, נוספו עוד כמה ק״ג של פלאסטיק וכבלים. 
אז כנראה הנצחון האמיתי לשויון בין המינים יגיע, כשאני וחברותי נפגש עם הנכדים בגינה, שאנו מצויידות רק בארנק קטן שנדחף לכיס האחורי של הג׳ינס וסלולרי זעיר שיודע גם לכבס.

נ.ב, נראה את הגאון שימציא/תמציא את האפליקציות שיחליפו את כל החומרה הזו....

2 תגובות:

  1. כמו תמיד, את מצליחה לקלוע בול...
    חברה שנושאת בעול כמוך.
    לאה

    השבמחק
  2. צחקתי וצחקתי, כל כך נכון מרשימתך המפורטת אנ י את תנועת הנוער הוצאתי ,עכשיו את יודעת שהתיק שלי יותר קל.

    אוהבת אותך ונהנית מכתיבתך 
    הדסה

    השבמחק