יום שני, 22 בנובמבר 2010

מתחילה הספירה לאחור! נשאר עוד חודש!!!

אני אני לא יודעת מה קורה לכם בחודשים נובמבר דצמבר,כשהשמש מגיחה מאוחר והחושך יורד כבר בארבע וחצי, עלי משפיעים הימים ההולכים ומתקצרים בדכדוך הולך וגדל.
אמרו לי להתחבר עם הטבע ולא ללכת נגדו ואכן אני קמה עם השחר המאוחר ומשתדלת ללכת לישון עם הציפורים. 
החל מסופו של אוקטובר אני מחכה לתאריך 21 בדצמבר, מיום זה ואילך הימים הולכים ומתארכים  וככל שהאור גדל בחוץ, הוא גדל גם אצלי בפנים.
המחזוריות הזו לדעתי גם קבעה כמה אירועים מכוננים בהיסטוריה שלנו ושל העמים.
חשבתם למשל מדוע  נס חנוכה אירע דווקא בחודש כסליו, שמקביל לתקופה בין היום הקצר ביותר לבין תהליך התארכותו? נראה לי שאפילו הקב"ה בכבודו ובעצמו החליט שזה תאריך מתאים לנס, וארגן לנו חג  יציאה מהדיכאון. הדלקת הנרות ההולכים ורבים הם  ההוכחה!  אפילו שמאי הקפדן לא יכול היה ללכת נגד הטבע.
חשבתם מדוע נקבע יום הולדתו של ישו לסוף דצמבר, הרי לא היה רישום תאריך לידה מדויק בדיר בבית לחם. קבעו מה שקבעו, כי ביום זה בני האדם התחילו לראות את היום מתארך. וכנראה שתאריך לידתו של "בן האלוהים" הותאם לטקסים שכבר היו קיימים אצל העמים הפגאנים שחגגו סביב היוםהקצר בשנה.
דתות נוסדו ונפלו, עמים קמו ונעלמו, וחגים לבשו ופשטו צורה,  אבל  תמיד, לאחר ה21 בדצמבר,היום החל להתארך.  
אז בחנוכה, עם הדלקת הנרות אני שרה שיר הלל למכבים ולנפלאות השם, אבל בעצם השמחה האמיתית שלי היא שמתאריך זה האור שבימינו הולך וגדל!  












אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה