יום שבת, 23 במרץ 2013

כרוניקה של מעבר דירה - חלק ג׳ ואחרון בסדרה

אשה אחת הגיעה לרבי ואמרה לו שהיא פוחדת מהעולם הבא. כל כך טוב לי בעולם הזה, היא אמרה, יש לי הכל, בריאות טובה, בעל טוב, ילדים ונכדים מוצלחים, עבודה טובה, בית נאה  לא חסר לי כלום, אני פוחדת שבשל כך יהיה לי רע בעולם הבא. שאל אותה הרבי כמה פעמים עברה דירה. איזה שלש פעמים, אמרה לו. אם כך, פסק הרב, מקומך בעולם הבא מובטח....
מקומי בעולם הבא כנראה מובטח ולו בשל העובדה שעברתי דירה הרבה יותר משלש פעמים. 
אז זהו, עברנו, ואפילו התחברנו  לעולם האינטרנטי. זה היה קשה. למעלה משנה ביכינו את העזיבה מירושלים וראינו בה אילוץ והחמצה, למעלה מחודש ארזתי ומיינתי וזרקתי, שזה היה גם מעיין נקיון נפשי, ניהלנו אין סוף ויכוחים על מה לשנות ומה להוסיף בדירה החדשה, שבסופם החלטנו לא לעשות כלום. פפה לא הפסיק לסבול מאלרגיות משונות שהיה ברור שהן תוצאה של השינוי. השכונה החרדית שבה גרנו בירושלים ודמתה קצת לכפר ערבי, נראתה לי רומנטית יותר,  השכנים שבאו להפרד מאיתנו נראו לי לפחות כמו בני משפחה, ובכלל, איך אחייה בלי הגינה ועץ התאנה.
בנוסף לכל, אחרי שהגעתי לדירה המסויידת הסתבר לי שמישהו טעה בגוון! טעות במכונת הערבוב בחנות או שמישהו התרשל בכתיבת המספר, העוזרת שהיתה אמורה לנקות הבריזה, בקיצור הכל ניראה סוף העולם.
לשמחתי בחרנו בחברת הובלות מצויינת, שבנוסף לעבודה המעולה שעשו, גם תמכו בנו נפשית, השקעה שהשתלמה. 
לפתע התבהרו השמים, הצבע שנבחר בטעות הסתבר כמרגיע ומקסים, וכבר אחרי שבוע הבנו שהטעות היחידה היתה שלא הגענו למקום שנה קודם. נכון, זו לא ירושלים, והרבה קודש לא מורגש באויר, אבל השכונה טובלת בירק, נקיייה ואסתטית, הבית נוח ומרווח, הים במרחק הליכה(עוד לא הגענו לשם) קופת חולים בסיבוב, המתנס והספריה במרחק דקותיים, אוטובוסים שלוקחים אותי לכל מקום, מרכז מסחרי קטן שמזכיר מרכז מסחרי במושב,  והכי חשוב הילדים קרובים ויכולים לקפוץ עם הנכדים ולהפך, בלי שצריך לדאוג להם ללינת לילה. 
ההחלטה לעשות רק את ההכרחי לפני שנכנסנו, הסתברה כנכונה, עכשיו בשקט אנחנו מאתרים את הצרכים האמיתיים שלנו ולא את הצרכים שמכתיבה איקאה. 
אתמול בפעם הראשונה בישלנו ארוחה והסתבר שהמטבח הקטן הוא נוח וקומפקטי, למרות שעכשיו צריך לפתוח ולסגור דלתות ומגירות, משימה לא קלה אחרי שהתרגלנו למדפים פתוחים. אחרי שבוע, אנחנו כבר מרגישים כאילו הבית נולד עבורנו.   
אז מסתבר שהכל הוא גם עניין של משקפיים, וברגע שהחלפתי את השחורים בוורודים הכל התבהר. או אולי לכל אחראי הצבע שנבחר בטעות.
עכשיו נותר להגיש עזרה ראשונה לידיים ולרגליים ולהתחיל להסתער על המשימות הבאות.
חג שמח וכשר, (אצלי הוא לא הכי כשר אבל בטוח שמאד נקי)
מאחלת לכולכם חג שמח ובריאות