יום שבת, 9 ביולי 2011

"הגיע זמן הדם" - תגובה למאמרו של האיש ה"נאור", מר יונתן שם אור



שלום יונתן ,
לדעתך "הגיע זמן הדם". משום מה חשבתי, שאתה וקומץ השותפים לדעותיך מחפשים את השלום, האחווה ואהבת אדם, אז מה קרה לאיש שלום נאור כמוך?  
האם "מהפכות האביב" של ארצות ערב משכנעות אותך לנטוש את דרך ההדברות ולעבור לכוח הזרוע? ואגב, אני ממש מתפלאה שעדיין לא התגייסת לעזרתם של לוחמי החופש הסורים/ לובים/ תימנים/ איראניים. מזמן ציפיתי לראות אותך באיזה הפגנה קטנה, משט או מטס סמלי - למענם.
אבל פתאום אין לך בעיה ללכלך את ידך בדם של דוסים "עם פיאות מתנפנפות" ?
אתה טוען ש"הם לא האחים שלך". אכן זה ממש צידוק מוסרי לחסל אותם.
קראתי פעם ועוד פעם את המאמר שפרסמת, חיפשתי בנרות את הערכים שעליהם אתה מטיף לכל העולם.  אתה באמת נשמע ממש מבוהל כאשר לנגד עינך מתהווה "מלכות אפלה", שתתפוס את מקומה של הדמוקרטיה הישראלית. מלכות של  "מתפרעי שחור" עם "פאות מתנפנפות ועיניים בורקות", שלדבריך, כל חפצם הוא "למצוץ את לשד האומה לחלוב את דמה ולזלול את בשרה".
 מעניין מניין שאבת את ההשראה לדימויים הציוריים שלך?
אתה כל כך חרד מהאויבים הגלויים והנסתרים האלה, שאין בך שום פחד ממלחמת אזרחים עקובה מדם. למלחמה הזו יצאו לדעתך כל אזרחי ישראל, מ"פים, מג"דים, טייסים וכל יפי הבלורית והתואר והטוהר. במלחמה העתידית הזו  ילחם הרוב הדמוקרטי בכוחות האופל; ולאחר מלחמת גוג ומגוג זו, ינצחו כמובן הטובים את הרעים ואז סוף סוף "תיוולד האומה העברית החדשה", נקייה וטהורה מכל "המדוזות הטורפניות" ...
אתה מגלה גם אומץ לב חשמונאי למהדרין, וקורא באומץ כי "הגיעה עת קרב". והקרב יהיה כל כך הרואי ו"הדם ישפך"!. במלחמה הזו "אזעקת הטילים יידמו לקונצרט הפילהרמונית".
 אתה מצליח לגייס לשורתך עוד כמה אנשי רוח נאורים, כדוגמת חברך ד"ר ניר אייל שקורא בדומה לך "לשבור להם את המפרקת", וכמה סופרים ותיקים שיצירתם לוקה לאחרונה באימפוטנציה והם ממירים את העט בחרב ונענים לקריאת "אל הנשק" שלך. 
אני מנסה לדמיין איך תראה המדינה בסופו של הנצחון שלכם, דמוקרטית, חופשית, נאורה ואולי גם נקייה מיהודים. 
אז אני מודיעה לך יונתן שם אור, שרוב העם הזה לא רוצה מלחמה ולא יצא למלחמה הזו.
כי רוב העם הזה, ביניהם המג"דים, המ"פים הטייסים וכל יפי הבלורית והתואר והטוהר, העם הזה, שביניהם גם בעלי "פיאות מתנפנפות" חובשי כיפות מכל הסוגים, העם הזה, של אנשים פשוטים, שלא תמיד מבינים את השפה הגבוהה שלך, אבל יש להם שכל ישר. העם הזה, יונתן, לא רוצה לצאת למלחמת אזרחים.
העם הזה, רובו שפוי ומתפשר, מאמין, בניגוד אליך, שלידתה של האומה העברית החדשה, תתהווה בדרכי שלום. רוב העם הזה מאמין במציאת שביל הזהב בין תפיסת עולם דמוקרטית ובין היהדות שהיא הצידוק היחידי להמצאותינו כאן. גם אם תצוצנה אבני נגף בדמות רבנים הזויים או מחרחרי מלחמת אחים כמוך, גם אם תהיינה חריקות פה ושם, וגם אם יונפו אגרופים שם ופה.
 יונתן, בניגוד אליך אני חושבת שאתה אחי, מה לעשות, שותפות גורל הביאה את שנינו לכאן. אבל שלא כמוך, במשפחה שלנו מקבלים וסובלים גם את האחים השונים, המעצבנים, המפגרים והנכים. וגם את אלה, כמוך, שראויים להיחקר בבית המשפט על הסתה, גזענות  והפצת שנאה.
ועוד משהו. הצילום שמעטר את מאמרך נלקח מתוך הסרט "לידתה של אומה" על מלחמת האזרחים האמריקאית. אחי, גבור גדול, אתה באמת חי בסרט.
כל המובאות נלקחו ממאמרו של יונתן שם אור  "הגיע זמן הדם" 
http://www.amitologit.mysay.co.il/articles/ShowArticle.aspx?articlePI=aaaqks


6 תגובות:

  1. בין כל גווני הגוונים של הדעות בארצנו, יונתן שם אור צבוע באותו גוון של הקיצוניים הגרועים ביותר בצידה השני של הקשת. בעצם הם בדיוק באותו מקום. השתקפות שלהם במראות.

    השבמחק
  2. עצמונה, קראתי את הכתבה של יונתן שם אור. טקסט הסתה גזעני מזעזע! זו פעם ראשונה שאני פוגשת בשם הזה. לא נראה לי שהוא מיצג מישהו מלבד עצמו. בוודאי לא איזשהו פלג של שמאל, שאלימות היא לא דרכו. חבל שקומץ חמומי מוח מעודדים אותו אבל היו גם תגובות שפויות. חיפשתי ביניהן את שלך ולא ראיתי. אולי פיספסתי. אני מתלבטת האם התגובות לא נותנות לו יותר כוח ופרסום. יתכן שכדאי לך לפרסם את דבריך כתגובה לדבריו אבל אז הייתי מוותרת על המילים "מהשמאל הקיצוני" שכתבת בשורה הראשונה. מתברר שהדיון שהתחלנו בעקבות הבלוג הקודם שלך הוא רלוונטי הרבה יותר ממה שהעליתי בדעתי. מפחיד שיש אנשים כאלה. אולי התגובה הראויה היא לא התכתבות בבלוגים אלא תלונה במשטרה על הסתה לאלימות?!

    השבמחק
  3. נראה לי שכבר הוגשה תלונה.
    לצערי את טועה. הוא לא מיצג רק את עצמו.

    השבמחק
  4. את המכתב הזה שלחתי כתגובה למאמרו של יונתן שם אור. ראיתי אותה מיד לאחר שפורסמה. אחר כך נעלמה. כנראה יש ליונתן אור דרך משלו בניהול האתר. לא לאפשר לצפות בכל התגובות. משום מה התגובה שלי נסתרת מן העין!!!
    איזה גיבור דמוקרט שוחר חופש דיבור.

    השבמחק
  5. מאמרך חוצב להבות תבורכי כרמלה

    השבמחק
  6. יפה כתבת,
    לא קראתי את המאמר שלו,
    אני רק רוצה להוסיף שביום שיוציאו מהמדינה את כל שומרי המצוות לסוגיהם,
    המדינה הזו לא תשאר יהודית בשום צורה ורמה.
    היא תהפוך למדינה רב לאומית, מדינת כל אזרחיה, מדינה שהדורות הבאים לא ידעו להגדיר מה הם בדיוק.
    כי האםשרות של חילוני להגדיר את עצמו כיהודי חילוני לא שומר מצוות היא רק בגלל שיש פלג ששומר על היהדות ומגדיר את עצמו כשומר מצוות.
    ביום שלא יהיה כאן קצה שישמור על היהדות בטהרתה בלי פשרות, לא ישאר שום פלוקלור ושום תרבות יהודים.
    חילוני שרוצה לבוא לעשות בר מצוה לבן בבית כנסת בגיל 13, יכול לעשות את זה רק בגלל שיש מי ששומר על הבית כנסת במשך ה12 שנים שהחילוני לא דרך בהם.
    תרבויות שלא שימרו את המסורת כדרך חיים פעילה, לא הצליחו לשמור עליה בכלל גם כפלוקלור.
    להבדיל להבדיל כל טקסי חג המולד, והקריסמס נשמרים בעולם הנוצרי "החילוני" רק בגלל שיש פלג בנצרות שעדין חי את התרבות הנוצרית בפועל.
    ב.ו.

    השבמחק