יום שלישי, 12 באפריל 2011

שקר הקרם והבל הבושם

בטח שמתם לב שלפני פסח, כמו לפני ראש השנה, אנו מוצפים בפרסומות לבשמים, מהן ניבטים אנשים צעירים, מושלמים, סקסיים, עשירים, ובד"כ גם כמעט ללא בגדים. כנראה שהרבה אנשים משוכנעים שהבושם היא הסיבה, אחרת איך אפשר להסביר את היקף המכירות האדיר.
המחקר האחרון בנושא ריחות, אישר לי את מה שתמיד הרגשתי וידעתי אבל לא דברתי עליו כי הייתי בדעת מיעוט.
 ניחנתי בחוש ריח מפותח לטוב ולרע, בקלות יכלו לגייס אותי למשטרה בתור כלב גישוש. תמיד צחקו עלי כשאמרתי שאני מזהה ג'ינג'ים, חלודה, ואפילו כסף (המתכת), לפי הריח. כשאני חוזרת הביתה אני יכולה לזהות על פי הריח מה עשו בני הבית במטבח, באמבטיה ובסלון. בשמים סינטטים  בלתי נסבלים לאפי, חלקם אפילו גורם לי לבחילה, מגברים מבושמים אני בורחת. בגדים שדבק בהם ריח בושם לא יעלו על גופי. לדעתי אין הבדל בין בשמים של 500 ש"ח או 40 ש"ח, חוץ מהיתרון של האחרונים שהם מתנדפים מהר יותר.
כאשר חברי מתנפלים על אגף הקוסמטיקה בדיוטי פרי אני מעדיפה לבחור איזה שוקולד או ליקר. ואף גבר לא הצליח לקנות את ליבי עם בושם כמתנה.
את מוצרי הקוסמטיקה שלי אני רוקחת בעצמי על פי נוסחאות טבעיות, אבל אני נמנעת להציע אותן לחברות כי שמתי לב שנשים בוטחות בקרמים יקרים, ככל שהקרם יקר יותר הן בטוחות שהוא יעיל יותר, גם שמות של פירמות עושים עליהן רושם.
פה ושם מצאתי עוד נשים שיחסן לריחות דומה לשלי, אבל לרוב הרגשתי אאוטסיידרית בשיחות נשים שהחליפו שמות של בשמים וקרמים.
תנו לי להסניף ריחות של עוגות וניל וקינמון, לימונדה טבעית, פרחי כריזנטמות, יסמין, פאטצ'ולי ולבנדר אמיתיים, ואפילו ריח של אבקת כביסה, אבל להפיק חיקויים סינטטים של הריחות האלה ולהתיז אותם לכל עבר - תשמור נפשי ואפי.
האמת, שמאז נולד נכדי הריח המועדף עלי הוא ריח של תינוק, על כל המגוון.
תשאלו מה הקשר למחקר? לאחרונה פרסמו מחקר שנערך בקרב כמה אלפי גברים. למשתתפים נתנו להריח בגדי נשים שנלבשו שלושה ימים. חלק מהנשים השתמשו בבושם וחלק לא. כמעט כל הגברים העדיפו את הריח הטבעי שעל בגדי הנשים שלא התבשמו.
אז עכשיו קבלתי ביסוס מחקרי לטעוני, וזה גם מסביר את העובדה מדוע כל כך הרבה אנשים נדבקים אלי באוטובוס.

2 תגובות:

  1. קודם כל צריך לכבד את הרצונות של כל אחד, בדעה או בצורך, אבל הרבה יותר חשוב להתחשב בחושים, כאשר עדיין איש לא פענח את התחושה האינדיבידואלית לקולטנים שלנו,ולא את האיך שהנוירונים שלנו מגיבים לכך! מכסימום סטטיסטיקה! גם אם 999 אנשים מתוך 1000 (99.9%)יהנו מריח מסויים הסובל האחד הוא מאה אחוז סובל!!!! אני מאד אוהב בשמים נשיים על אשה, זוגתי לא אוהבת בושם עלי! עובדה.באבקת כביסה יש תוספת ריח סינטטית! אולי התפיסה שלנו במוח לניקיון מותיר "כניסה" לריח הסינטטי הזה! ובאשר למחקר לבגדי נשים הוא יותר פרומונלי הורמונלי, לא בדיוק ריח.. אבל אולי אני לא יודע את הכל על המחקר הלז! ובברכת חג שמח ורק ריחות נעימים.
    צביקה

    השבמחק
  2. ניחוח של פסח עושה שמח.
    פרח אקציה מריח פסח.
    ריח של שוקולד עושה מממממ.
    ופיתה חמה עושה ררררר.

    פיתה ? פסח?
    בשטחים...

    השבמחק