יום שלישי, 24 בנובמבר 2009

אחוזון

היום נכדי ביקר בטיפת חלב לבדיקה תקופתית וחיסון, כמובן שהדבר הצדיק יום חופש מעבודתם של האם והאב ואני נכנסתי לכוננות חרדה.
לאחר שעתיים של מתח הם הגיעו עם הנסיך הרעב והמתוק שחייך מפה לאוזן ואני התנפלתי לשמוע את תוצאות המבדקים של הפרופיל והדפ"ר.
"באחוזון של המשקל הוא ירד , באחוזון של הגובה עלה, באופן כללי הוא באחוזון הנמוך" אמרו לי .
רק המילה נמוך הכניסה אותי לחרדה, על מה הם מדברים, הרי הוא הנכד ה100 אחוז שלי, נצר לבעל שם טוב מצד הסבתא ונצר לרש"י מצד הסב עם חיזוקים גנטיים משובחים מצד אימו!
ובכלל מה זה אחוזון?, אחוזים תמיד הפחידו אותי מאז שהתחלנו ללמוד "אחוזים" בכתה ו'.
היום הכל מודדים באחוזים: רווחים בבורסה, (יותר נכון הפסדים), אחוזי השומן באוכל, אחוזי שומן בדם, אחוזי הצלחה בבגרות, מה זה קשור לתינוק? האם מקומו באחוזון של טיפת חלב מנבא לו את מקומו ב"אחוזון" בחברה הישראלית בשנת 2030?
מזל שלא היה "אחוזון" כשבני נולדו , וכי אייך אפשר למדוד אחוזון של חוש הומור ויצירתיות? לפחות אז ישנתי בשקט, (עד לדיון המלומד האם בני מתאים ל"אחוזון" שהולך לכיתה א' או נשאר בגן").
אז נכד שלי, אהוב ליבי מחמל נפשי, העיקר שתהיה בריא ושיהיה לך מזל בחיים .
ובנוסף לזה אני מצפה’ שתביא את הנובל, לא חשוב במה , או לפחות תהיה רופא, גם שיניים זה בסדר, כי אין לנו אחד כזה במשפחה….

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה