יום שלישי, 24 בנובמבר 2009

גינה אורגנית + מתכון למרק חמצצי בר

הקבלן שלנו פשט את הרגל, והחלום לגור ב"סוהו" של ירושלים בבית תקופתי עם עציצים בחלונות, התחלף בחיים חקלאיים בלב העיר.
אורח החיים החדש חייב אותי להפשיל שרוולים ולהתחיל לנכש את העשבים שבחצר.
שמחתי שהגורל זימן לי הזדמנות לגדל קצת ירקות אורגניים ולהפסיק להכניס לגוף את כל הריסוסים הרעים.
בדמיוני כבר בניתי לי דוכן אורגני בשוק האיכרים במושבה הגרמנית, דוכן עמוס חסות רעננות, פטרוזיליה מסולסלת ושפע עגבניות...
לאחר חודשים של צצו להם שלשה שתילי חסה מתוך 30 זרעים. לקח עוד כחודש עד שהחסות הואילו בטובן להצמיח כמה עלים שנפלו קורבן לתאבונם הרב של החלזונות, על שיחי העגבניות צצו שש עגבניות שרי נחמדות שהיו אמורות לספק לנו את התצרוכת לכל הקיץ. הרוח ייבשה את הפטרוזיליה, ובפורומים הציעו לי להגביר את ההשקיה. חשבונות המים שלנו הלכו ותפחו.
כשסוף סוף הברוקלי הגיע לגובה של חצי מטר ופרחים ירוקים הופיעו בתפרחת, נגדע הגבעול ע"י כדור הרגל של ילדי השכנים.
אלה היו אלה הירקות היקרים ביותר שאכלנו מאז שלשת העגבניות שקנינו ב"גלרי לה פאייט" בטיול לפאריס.
הבצורת שנפלה עלינו הצילה אותי מהמחויבות לספק ירקות למשפחה המורחבת.
אחרי הגשם הראשון צצו להם החמציצים וכיסו את כל השטח. מאז הם מככבים בכל תפריט .
המתכון הזה תמיד מנחם אותי שאם ייפול עלינו רעב או מחסור, נוכל להסתדר.
למתכון:

מרק חמציצי בר:


חומרים:
1.בצל קצוץ
8 שיני שום פרוסות
1 תפוח אדמה מגורד בפומפייה גסה (אני מתה על הצרוף "פומפייה גסה" )
2 גבעולי סלרי פרוס עם העלים
צרור גדול של עלי חמציצים (צרי לקצוץ אבל לא דק)
צרור פטרוזיליה
כמה עלי תימין +עלה של מרווה. (חשבתי שכותבים טימין, אבל המתקן האוטומטי תיקן לי)
כף קמח מעורב בחצי כוס מים קרים


הכנה
מטגנים קלות עם מעט שמן את הבצל , במהלך הטיגון מוסיפים קצת מים שלא יישרף
מוסיפים את פרוסות השום , לא שרוף ! שום שרוף טעמו מר!
מוסיפים את תפוח האדמה המגורד
מוספים את הקמח עם המים ומערבבים היטב (זה קצת מסמיך את המרק – לא יותר מידי)
מוסיפים את כל הירוקים הקצוצים
מוסיפים מים בערך 1.5 ליטר
ממליחים ומפלפלים


אם יש בבית שורשים שונים אפשר לחתוך לקוביות ולהוסיף ניתן להוסיף גם קצת קוביות גזר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה